Suplementy diety - sprawdź na Ceneo

sobota, 24 stycznia 2015

Ranking sklepów ze zdrową żywnością NAJTAŃSZE

Witajcie!

Dziś owoc mojej wielogodzinnej pracy, wielki 
RANKING sklepów internetowych oferujących zdrową żywność.
Postanowiłem wykonać takie zestawienie głównie ze względu na to, że owe sklepy są pod płaszczykiem czegoś co idealnie określa powiedzenie "Skoro zdrowe to musi dużo kosztować" albo "Na zdrowiu nie można oszczędzać". 

Naturalnym jest, że zdrowa żywność jest droższa od konwencjonalnej, ale gdzie są granice tego bycia droższą? Na to pytanie odpowie Wam dzisiejszy ranking, który przedstawia 
18 sklepów twierdzących, że są dobrze wyposażonymi sklepami i dostaniemy w nich czego dusza zapragnie. Oczywiście na pewno znajdą się sklepy, które są pominięte, jednak klucz jaki użyłem przy doborze sklepów to pozycja w wyszukiwarce google bądź też obecność sklepu na pobocznych reklamach. Na te właśnie sklepy najłatwiej natrafić i sprawdzimy w nich ceny jakich żądają za 9 najpopularniejszych produktów zdrowotnych minionego roku ( Ksylitol, Sól himalajska, Czystek, Ostropest plamisty, Pestki moreli gorzkiej, Młody jęczmień, Nasiona chia, Mąka kokosowa i Sok z aloesu). 

Sprawdzimy jak kształtują się ceny dla klienta nastawionego na ekonomiczny zakup i szukającego większych opakowań (1KG), a także na tego, który chce kupić przeciętne opakowania po 250g danych produktów. Zielony kolor wskazuje najniższe ceny, natomiast czerwony kolor najwyższe. Ranking zawiera punktację, która opiera się na następującym schemacie punktowym:

  • Najtańszy produkt (jeżeli cena jest zbliżona to maksymalnie 3 sklepy a minimalnie 1) - 3 pkt
  • Najdroższy produkt (maksymalnie 3 sklepy, nie jest przyznawany w przypadku gdy ponad połowa sklepów nie posiada towaru) (czerwony kolor) - -3 pkt
  • Dostępność towaru (1kg/1L i 250g/250ml lub zbliżonego) – 1,5 pkt za dostępny w oczekiwanej gramaturze, 1 pkt za zbliżoną gramaturę
  • Brak towaru -1 pkt za brak towaru w każdej gramaturze, -0,5 pkt za brak jednej z gramatur(lub zbliżonej)



Podane ceny nie zawierają żadnych rabatów, z których wynika dodatkowe działanie klienta wykraczające poza zwykły szybki zakup (nie objęto również rabatów za pierwszy zakup i za zarejestrowanie się w sklepie). Podane ceny są na dzień 24.01.2015. Porównywane są produkty, które są najtańsze ze wszystkich dostępnych marek (nie uwzględniono przecen wynikających z krótkiej daty ważności). Jeżeli sklep nie posiada 1 kg, 250g lub 1 L opakowań produktów wybierane są gramatury najkorzystniej wypadające dla sklepu. Wysokie ceny sklepów często zależą od braku asortymentu (większe lub za małe opakowania lub towar tylko pochodzenia BIO).


Sklepy bez danych skąd konkretnie pochodzą produkty, nie są brane pod uwagę w tym i następnych rankingach. Jeżeli chcesz dodać sklep do kolejnych rankingów NAPISZ.

A oto ranking:



A o to wyniki plebiscytu na najtańszy sklep ze zdrową żywnością:


I MIEJSCE ( 51,5 PKT)
www.marketbio.pl

II MIEJSCE (25 PKT)
http://www.freshandeco.com.pl
III MIEJSCE (21 PKT)
http://biosklep.com.pl

4/ www.kozlek.pl 17,5 pkt
5/ www.naturo.pl 17 pkt
7/ www.biochatka.pl 11,5 pkt
10/11 www.sklepzdrowegary.pl 4,5 pkt
13/ www.biovert.pl 3,5 pkt
14/ www.biopunkt.pl 3 pkt
15/ www.tobio.pl 2pkt
16/ www.ekosfera24.pl 0,5 pkt
18/ www.organic24.pl -17,5 pkt

Jak widać wiele sklepów nie wybija się ponad przeciętność, i co jest najgorsze ich stany magazynowe są bardzo skromne. Ranking został wykonany ponad 3 tygodnie po Nowym Roku, więc każdy sklep miał czas, by uzupełnić towar po inwentaryzacjach. Te 9 produktów, które są znane każdemu pasjonatowi zdrowej żywności położyło na łopatki wiele sklepów, ale też wyłoniło te, które dbają o szeroki asortyment i niskie ceny. 

Duży wybór to ogromna oszczędność, ponieważ wszystko co nas interesuje możemy zamówić w jednej przesyłce. Dostępność różnych opakowań to kolejna kula u nogi naszych sklepów. Szczególnie razi fakt nie posiadania większych gramatur produktów, które muszą być stosowane długotrwale jak czystek czy sok z aloesu. 

Gratuluję zwycięzcom i już niebawem ranking, w którym poznacie sklep z najtańszą wysyłką i ściągę gdzie i jak kupować by ominąć koszty wysyłki!




35 komentarzy:

  1. Super!!! Bardzo dziękujemy za poświęcony czas i pracę. Chylę czoła

    OdpowiedzUsuń
  2. Szacun za poświęcony czas, który nam czas poszukiwań skrócił.

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję za ten ranking! Jako świeżo upieczona mama nie mam czasu na siedzenie przed komputerem i porównywanie cen a niestety muszę inwestować teraz w zdrową dietę dla dobra mojej, karmionej piersią córeczki.

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie dokładnie jak powyżej. Też jestem młodą mamą i kompletnie nie mam czasu siedzieć i szukać. Do tej pory zamawiałam tam, gdzie mieli wszystko ale ceny rzeczywiście były kosmiczne jak teraz patrzę. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ranking bez sensu chcąc porównać ceny używa się porównywarek Dobór artykułów w rankingu bardzo słaby i nietrafiony. Interesuje mnie kto ma w ofercie eko drób, warzywa,owoce, sery i inne potrzebne do życia produkty a nie ostropesty, czystki i soki z aloesu bo to są produkty o znikomym znaczeniu i bez nich można się obejść. Te wszystkie sklepy w rankingu w 90% handlują słoiczkami i torebeczkami z Niemiec, a gdzie polska zdrowa świeża żywność?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z całym szacunkiem, wymienione i nie tylko produkty również są bardzo potrzebne.
      Jest wielu Ludzi chorych, którzy już do końca Życia będą musieli jadać te produkty regularnie.
      Nam takie sklepy internetowe pomagają bardzo!

      Pozdrawiam serdecznie :-)
      Kasia

      Usuń
  7. Zapraszam do stworzenia swojego, wd własnych potrzeb. Darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby. Ja tu nie zarabiam pieniędzy żebym był rozliczany.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super fajnie ze ktos zrobił zestawienie dziekuje!

    OdpowiedzUsuń
  9. Proszę wypełnić ankietę , będę wdzięczna za pomoc :)
    https://www.ankietka.pl/ankieta/229324/popularnosc-zakupow-zywnosci-w-sieci.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja bardzo polecam sklep tobio.pl :) Jest tu wymieniony i naprawdę szczerze polecam. Robię tam zakupy od jakiegoś czasu i w końcu mam produkty dobrej jakości :) Wiele rzeczy nawet w smaku różni się od innych, które testowałam, są o niebo lepsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja zapraszam osobiście do nowo otwartego sklepu stacjonarnego w Gdyni na ul. Gryfa Pomorskiego, jak i na stronie efektfoods.pl :) konkurencyjnie cenowo więc warto zajrzeć :) pozdrawiam!

      Usuń
  11. Drodzy czytelnicy- przestroga przed sklepami: EkoBio.eu i NATURA Market ( ten sam właściciel Limbowa 7 41-215 Sosnowiec). Nie realizują zamówień- pomimo wpłaty od tygodnia zero kontaktu ze sklepem. Adres e-mail nie działa (zwrotka że adres nie istnieje) a telefonu nikt nie odbiera. To jest jawne oszustwo. Nie dajcie się oszukać- ja już straciłam 150 PLN.....

    OdpowiedzUsuń
  12. polecam sklep ze zdrową żywnością https://www.jarmarknatury.pl duży wybór produktów, przy pierwszym zamówieniu rabat -10% ważne trzeba zrobić zakup rejestrując się, oraz przy zamówieniu powyżej 249zł przesyłka gratis ważne płatność przelewem

    OdpowiedzUsuń
  13. polecam sklep ze zdrową żywnością http://www.makowe-pola.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja polecam vianatura.pl. Mają genialne, w 100% naturalne pasty orzechowe i sok z goji, który bije na głowę wszystkie soki dostępne na rynku.

    OdpowiedzUsuń
  15. A ja ostatnio zamówiłem kilka produktów między innymi olej kokosowy Rafinowany 900ml za 13,60 Cynamon cejlonski 250 g za 17,35 zł w (neo.sklep.pl) i polecam wszystko szybko dotarło a produkty naprawdę dobrej jakości.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja ostatnio zamawiałam produkty w sklepie internetowym http://otreby.eu/ mają bardzo szeroka gamę mąk, przypraw oraz herbat. Dostawa przebiegła bardzo sprawnie oraz kontakt ze sklepem bez problemowy. Mogę powiedzieć śmialo że oceniam ten sklep w skali 10/10.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja już po raz trzeci będę robiła zakupy w MarketBio.pl :-)
    I to dzięki temu rankingowi, który jest świetny :-)
    Zamówienia są wysyłane, dzień po złożeniu zamówienia, ceny są konkurencyjne, a ilość produktów jest coraz większa :-)
    Przesyłki zawsze przychodzą i to świetnie zabezpieczone!
    11 na 10 punktów dla MarketBio.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja osobiście polecam wszystkim Centrum Prawa Żywnościowego. Wspierają oni przedsiębiorstwa spożywcze w rozwiązywaniu problemów dotyczących prawa żywnościowego. Centrum Prawa Żywnościowego wykonuje analizy, udziela porad prawnych, optymalizuje podatki i wprowadza produkty na rynek.
    Wszystkich zainteresowanych zapraszam na stronę internetową http://www.food-law.pl/

    OdpowiedzUsuń
  19. Super zestawienie, od siebie mogę dodać ze ja tylko kupuje zdrową żywnośc na http://krukam.pl/ moim zdaniem to jeden z lepszych sklepów.

    OdpowiedzUsuń
  20. Strasznie dużo tutaj autoreklamy. Myślałam, że znajdę tutaj coś bardziej pomocnego. Od 3 lat jestem na diecie bezglutenowej, bezmlecznej i bez jajecznej i do tego Eko (wymogi zdrowotne) i powiem szczerze, że z 9 najpopularniejszych produktów tutaj stosuje tylko cztery z czego czystek i ostropest zaliczę bardziej do suplementów a nie do podstawy żywieniowej:)
    Takie skromne pytania mam. Gdzie ekologiczne mąki do wypieku chleba, który stanowi podstawę naszej polskiej diety? Gdzie ziarna, kasze, rośliny strączkowe - podstawowe źródło białka? Gdzie orzechy, płatki owsiane, makarony? Nie chce narzekać, choć to takie nasze - polskie:) ale czy naprawdę zdrowe żywienie to łykanie tabletek z jęczmieniem, picie ostropestu po schabowym i słodzenie herbaty ksylitolem?

    Po tym może mało zachęcającym wstępie dorzucę garść własnych doświadczeń:

    Zaczynałam od Organics, sklepy stacjonarne i internetowy Organics24.pl - długo to nie potrwało (kilka miesięcy chyba), gdyż mój budżet na jedzenie z 1500zł poskoczył na prawie 3000zł (czteroosobowa rodzinka). Mają duży wybór produktów (spożywczych), w przypadku braku towaru dzwonią i wymieniają na inny, ale to nie mój poziom cenowy mimo, że naprawdę dobrze nam się współpracowało. Jak wygram w totka to do nich wrócę:)

    Przez chwilę robiłam zakupy w sklepie kozlak.pl ale nie mogę sobie przypomnieć czemu ten sklep zmieniłam. Przewinęło się też sporo mniejszych sklepów, jednak żaden mnie niczym nie zachwycił. Jak jedna rzecz była tańsza niż w pozostałych sklepach to reszta droższa i sumarycznie nie oszczędzałam za wiele.
    Potem przez długi czas (chyba coś około roku) byłam fanką biogo, ale ostatnie dwa zamówienia im kompletnie nie wyszły, najpierw czekałam tydzień na paczkę (co przy żywieniu się praktycznie w sklepach eko jest dość problematyczne i zmusiło mnie do podróży do Warszawy do stacjonarnego sklepu Organicsa ok 40km). Potem dostałam 10 mąk z uszkodzonymi opakowaniami i pokruszone bezglutenowe ciastka. Wymieniono mi towar, ale jakoś niechęć została. Staranność i jakość obsługi spadła po ostatnich intensywnych kampaniach reklamowych. Być może za dużo klientów a za mało personelu? Ceny też niestety poszły w górę.

    Teraz jestem na etapie szukania nowego dostawcy. Ostatnio przez ceneo wpadłam na proecostore.pl mieli najtańsze oleje. Mają dość wąski asortyment, ale od Pana na czacie sklepowym dowiedziałam się, że to nowy sklep i asortyment jest sukcesywnie uzupełniany. To co mi się tutaj spodobało, to że mimo braku w asortymencie obsługa wzięła ode mnie listę potrzebnych mi rzeczy i trzy dni później dostałam emeila, że oferta sklepu została o nie poszerzone. I tu ceny też były dość niskie. Sklep myślę wart uwagi. Zobaczymy co będzie dalej, na razie nic więcej nie mogę napisać.

    W przypadku ziaren, orzechów i bakali to muszę przyznać, że musiałam porzucić produkty z etykietką eko na rzecz bakali nie siarkowych. Stosuję ich sporo w kuchni: do chleba, ciast, sosów i sałatek i czasem pochrupać przy filmie. Niestety ceny bakalii eko powalają nawet w najtańszych sklepach internetowych. Przy czym muszę przyznać, że nie zauważyłam żadnej różnicy miedzy eko, a nie eko ale bez SO2. Przykładowo po Bakallandzie, gdzie wszystko jest siarkowane jest ze mną źle. I tu warto poszukać małych dystrybutorów. Parę razy zamówiłam bakalie w Agnex.pl – duże opakowania w przystępnej cenie. Niestety nie do końca jestem pewna, czy nie zawierają dwutlenku siarki. Sprawdzone mam orzechy i bakalie „trzy ziarna” ale nie kupuje ich produktów na ich stronie. Nie do końca rozumiem, dlaczego inne sklepy internetowe oferują ich produkty w niższej cenie. Mają też dość ograniczony asortyment a nie są tak otwarci na rozszerzanie go jak inni.

    Myślę, że jakoś pomogłam moim wypracowaniem.



    OdpowiedzUsuń
  21. Moje dziecko ma nietolerancję glutenu i laktozy. Szukałam sklepu który spełni moje oczekiwania i trafiłam na sam z natury. Mają szeroki wybór produktów które mnie interesują, a wszystko w rozsądnych cenach. Polecam www.samznatury.pl

    OdpowiedzUsuń
  22. Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszego sklepu ze zdrową żywnością - www.sklep-zdrowia.eu :-) Na każdego nowo zarejestrowanego Klienta czeka rabat 10% :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. W moim osobistym rankignu ekopiramida jest bardzo wysoko. Zawsze duży wybór w towarze, sprawdzeni dostawcy - jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło, żeby coś było nie tak z kupionym produktem. No i ogromny plus za kontakt z klientem, zawsze są mili i pomocni.

    OdpowiedzUsuń
  24. Polecam zdecydowanie (www.neo.sklep.pl) posiadają szereg produktów, wysokiej jakości w przystępnych cenach, Mąki , Bakalie, Przyprawy,Słodziki, i wiele innych produktów z szeroko rozumianej zdrowej żywności.

    OdpowiedzUsuń
  25. Dla mnie słabe te porówanie ponieważ często wraz z najniższymi cenami wiąże się najniższa jakość. Ja wybieram produkty które są dobre jakościowo a różnie to bywa w tych rzekomo najwyżej punktowanch.

    OdpowiedzUsuń
  26. Choć nie uważam, że taka forma rankingu jest idealna to jest to całkiem ciekawe zestawienie. Jeśli ktoś kieruje się innymi czynnikami niż tylko cena to z pewnością ten ranking będzie średnio przydatny.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja osobiście polecam sklep Swojski Spichlerz przede wszystkim za jego duży wybór zdrowych ekologicznych produktów i fachową obsługę :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja od dłuższego czasu nie robię już zdrowych zakupów stacjonarnie. Sklepy internetowe mają zdecydowanie większy i lepszy asortyment. Swoje zakupy robię na stronie mojego ogrodu, szybka dostawa, duży wybór, polecam
    tutaj więcej szczegółów

    OdpowiedzUsuń
  29. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  30. 24 year-old Account Coordinator Nikolas Ertelt, hailing from Swan Lake enjoys watching movies like "Craigslist Killer, The " and Skiing. Took a trip to Garden Kingdom of Dessau-Wörlitz and drives a Oldsmobile Limited Five-Passenger Touring. jego wyjasnienie

    OdpowiedzUsuń